Žvakati i samo žvakati

Žvakanje je početak probave, a što viče žvačete hranu vaš će vam želudac biti zahvalniji.

George Oshawa jednom je rekao: “Kako želudac nema zube, čovjek mora dobro žvakati hranu u ustima.”

 

Žvakanjem se stvara pljuvačka koja blagotvorno djeluje na unutarnje organe i jača obrambeni sustav. Nadalje, žvakanjem se poboljšava okus hrane, oslobađaju se složeni šećeri iz žitarica i povrća te se na taj način smanjuje potreba za slatkim. Žvakanjem se razvijaju strpljivost i stabilnost, a neki stručnjaci tvrde da se i štetni sastojci hrane dugim žvakanjem mogu smanjiti – i to do 50%. Nije važno samo promijeniti prehranu, nego i način na koji tu hranu jedemo. Dokazano je da su ljudi koji zbog stresa i ubrzanoga životnog tempa ne žvaču, nego samo gutaju hranu, izloženi visokom riziku od karcinoma jednjaka. Smatra se da bi zdrava osoba svaki zalogaj treba prožvakati 30 do 50 puta, a bolesna 100 do 150 puta pa čak i više. Ako vam se to čini mnogo, počnite tako što ćete svaki dan žvakati 5 do 10 puta više svaki zalogaj, dok ne dođete do pedeset puta! Blagodati ćete osjetiti vrlo brzo!

 

Tags: